بدون ‌شک، هر چیزی که بر بدن تأثیرگذار باشد، بر سلامت بدن که موی سر نیز جزئی از آن است، می‌تواند اثر داشته باشد. ورزش نیز می‌تواند روی سلامت و رشد موی سر تأثیر مثبت بگذارد. انجام تمرینات ورزشیِ کف سر از جمله روش‌های طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو به حساب می‌آید که به بهبود سلامت پوست کف سر و رشد مجدد موها کمک می‌کند؛ اما چطور چنین چیزی ممکن است؟!

جالب است بدانید که ماساژ کف سر، با وارد کردن فشار، پوست سر را گرم کرده و باعث افزایش جریان خون در این ناحیه می‌شود. خوشبختانه تمریناتی که در ادامه آورده شده، بدون وسیله بوده و همچنین نیاز به م با پزشک ندارد. این حرکات شامل ماساژ کلی و تحریکِ کف سر و تمرکز بر روی یک نقطه خاص می‌شود. انجام روزانه ماساژ کف سر، می‌تواند به حفظ سلامتی سر و رویش مجدد موها کمک کند


آرام‌سازی کف سر

تمرینات آرام‌سازیِ کف سر با آرام‌کردن قسمت‌های مختلف سر مانع از ریزش مو ها شده و برای آماده‌سازی جهت کاشت مو نیز توصیه می‌شود. وقتی نگران ریزش موهایتان هستید، می‌توانید این تمرینات را به‌آرامی از بالا تا پایینِ سر انجام دهید. برای انجام این تمرین، ابتدا تست انعطاف‌پذیریِ کف سر را انجام داده و سپس به‌سراغ تمرینات کف سر خواهیم رفت.


تست انعطاف‌پذیری پشت سر

برای آگاهی از میزان انعطاف‌پذیریِ پشت سر نیز می‌توانید با چند انگشت، پوست پشت سر را به سمت بالا بکشید؛ البته نیازی نیست بیش از حد به این ناحیه فشار بیاورید. در صورتی‌که انعطاف‌پذیریِ پوست سر شما زیاد باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را بکشید و احساس خشکی در این ناحیه نیز نداشته باشید.

تست انعطاف‌پذیری کف سر

ابتدا بهتر است انعطاف‌پذیری پوست کف سرتان را به کمک این شیوه بسیار ساده اندازه‌گیری کنید، هرچقدر انعطاف‌پذیری پوستِ این قسمت بیشتر باشد، بهتر است.

۱٫ابتدا قسمت پایینی کف دستتان را به‌آرامی روی دو طرف سر قرار دهید.

۲٫ سعی کنید با بالاتر بردن دست‌ها به‌صورت هم‌زمان، پوست سر خود را به سمت بالا بکشید. ببینید تا چه حد انعطاف‌پذیری دارد، هر چقدر این میزان بیشتر باشد، نشانه سلامت بیشتر کف سر شما است.

نکته مهم: اگر کف سر شما خشک است و انعطاف‌پذیریِ کمی دارد، توصیه می‌کنیم که حتماً به‌صورتِ روزانه تمریناتِ گفته شده را انجام دهید تا کف سرتان از حالت خشکی و بی‌انعطافی خارج شود.

تمرینات کف سر

۱٫برای انجام این تمرین، ابتدا کف دست‌ها را روی دو طرف سر قرار دهید. محل قرارگیریِ دست‌ها نه باید عقب باشد و نه جلوی سر، بلکه دقیقاً نقطه‌ای در بالای گوش‌ها در مرکز سر قرار داشته باشد.

۲٫حالا انگشتانتان را در بالای سر قلاب کرده و شروع به فشار دادن سرتان کنید. اگر انگشتان بلندی داشته باشید و پیشانیِ شما بیش از حد بلند نباشد، می‌توانید کاملاً انگشتانتان را در هم قفل کنید.

۳٫چند ثانیه پوست سر را به حالت کشیده نگه دارید. می‌توانید این حرکت را تا جایی‌که دستتان خسته نمی‌شود، ادامه دهید.

نکته: برای افزایش قدرتِ نفوذ ماساژ به پوست سر، می‌توانید آرنج‌ها را به هم نزدیک‌تر کنید.

تبلیغات اینترنتی بهترین مرجع برای آشنایی با مراکز کاشت مو



فواید ماساژ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها


zibablogB نویسندگی و لایف استایل. نقد رمان رمان baspoi بلاگی برای سن فایل nasner محصولات کیهان دانستنی های ساختمان کنگره 60 لژیون 10شعبه دهخدا،درمان اعتیاد آیت الله عبداللهی